Jag ska lära mig spela gitarr!

Någon mening måste man ju ha med livet... Jag har ingen nu så jag kan lika väl köpa en gitarr och fördriva en viss mängd tid med den. Då får jag något att göra så att jag slipper tänka hela tiden. Jag spenderade gårdagen med att rannsaka hemsidor efter Mr. Perfect Guitar och hittade en som jag föll för. Jag ska köpa den imorgon. Dock är det lite dyrt. 1100:- bara för gitarren, utan något till. Det är ju inte så att banken är fylld med pengar nu när man är student, men oh well. Får snåla in på annat istället.

Har kollar lite tabs och sånt också, försökt förstå mig på dessa så att man kan spela också. Fick lite hjälp de flesta av de få personer som jag utbyter ord med spelar gitarr. Ska eventuellt få köpa M.s gamla elgitarr för 300:-. Får se om det blir något.

Annars hade jag tänk vara allmänt effektiv idag. Har tvättat alla stringtrosor idag då jag har en tendens att skjuta upp detta. De är till större delen i spets och jag vågar inte köra dem i den farliga tvättmaskinen om det nu skulle vara så att de blir förstörda.

Vidare har jag planer på att plugga, lyssna på musik och sortera all skit som ligger här och var i mitt rum. Städade inte för alls länge sen men det ser ut som fan ändå.

Det är sol ute. Men inne är det mörkt. Livet är piss. Ha det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0