Falling

 

Det känns som om alla kräver någonting av mig hela tiden. De vill saker. Jag vill ta egna beslut, men det är svårt att göra när det är så mycket tryck från olika håll.

Det är svårt att se ut som man vill och vara som man vill. Delvis är det samhällets fel.

En individ sa en smart grejj till mig innan. Jag strävar efter att vara mig själv och är emot samhället i mitt försök att inte vara som alla andra. Samtidigt känner jag mig ensam, och saknar att vara en del av något. Det är lite motsägelsefullt. Det var det individen påpekade. En tankeställare.

Men det jag vill vara en del av, vad är det? Folk som jag?  Det negativa är att folk som har en liknande stil som jag eller som liknar mig oftast mår dåligt, bland annat eftersom de oftast är väldigt emotionella/känsliga och/eller tänkare. Vill man verkligen vara en del av en grupp som mår dåligt?

Men vad skulle jag annars vilja då? Jag vet inte... Allt är så meningslöst.

Och alla dessa krav. De tar aldrig slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0