Korvsäljare på cirkus

"Fyra korvar, två läsk och en MER" Därefter landar en skrynklig femhundralapp på den kletiga träbänken. Stressad räcker jag mig efter den kalla metalltången en bit bort, känner hur handsvetten nästan rinner innanför de lufttäta plasthandskarna. Jag öppnar locket till den heta korvmaskinen och ställer mig på tå i mina svarta träningsskor för att nå ner till korvarna i botten. Samtidigt kör jag huvudräkning i huvudet: 500-(20x3+20x2+15)= ???.

Följande var en kort beskrivning över de senaste två dagarna då jag har sållt korv på en cirkus. Nu har cirkusen dock dragit vidare och meningen med livet försvann ytterligare en gång.

Men det var kul så länge det varade.

Baaaah denna veckan har varit fullt upp. Men det har samtidigt varit skönt. Då har man inte hunnit tänka så mycket. Tänka alla jobbiga tankar. Kring livet.
Imorgon blir min första lediga dag på länge. Sen börjar det igen på måndag. Skola, och så vidare.

Annars då? Livet är lika meningslöst som vanligt. Och har något konstigt behov av kroppskontakt och vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. Det är ju lite svårt att krama sig själv liksom. Det funkar la, men det ger ju inte samma effekt. Samtidigt ger det ju inte så mycket att krama vem som helst.. det har jag ju lärt mig. Suck! Livet är jobbigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0