Tid hos kuratorn

Hade tid hos kuratorn på ungdomsmottagningen denna veckan. Jag har gått där sen i december. Men vi ska avsluta kontakten nu för hon känner att hon inte kan göra så mycket mer. Hon sa att jag borde varit bättre vid det här laget. Så jag har fått i "läxa" att ringa till vårdcentralen och försöka fixa tid hos en teapeut eller psykolog som kan hjälpa mig att ta reda på vem jag är och vad jag vill. Men palla... Det är bara onödiga pengar. Ofta dom kan göra livet mer meningsfullt? :( Det är nog något jag måste hitta själv i så fall. För det här med kuratorn har ju inte hjälpt, det har snarare gått åt andra hållet.

Så det är vad som har hänt denna veckan.. Nu ska jag fortsätta att plugga lite till. Jag ska läsa om olika utvärderingsmodeller medan jag värmer upp en fryst pizza i ugnen. yay.. Det öser ner ute. Dock gillar jag regn. Det är vackert. Vatten överhuvudtaget gör att man tänker bättre, man får en speciell känsla. Min favoritplats i växjö är på en brygga vid växjösjön (se bild nedan). Det är så vackert där. Man kan sitta och dingla med fötterna och bara låta tankarna flöda. Även om det oftast inte är glada tankar så tror jag att om jag bara lyssnar på tankarna och försöker reda ut dem så kommer jag att komma någon vart. Och ja, jag har en ganska positiv dag idag om man jämför med de andra dagarna den senaste tiden. Men det är för att det är måndag och ingen skit har hunnit hända än. Jag är ledig, och det är bara jag och snart min pizza också :) Får se om det håller i sig.. Jag brukar ju aldrig få vara glad. Så fort jag ser fram emot något så är det som om någon känner det på sig och bara sabbar allting. Det händer nån skit och så förstörs allt! Verkligen allt!

Men det är väl nog för mig idag :) jag ska försöka bli bättre på att skriva här. Det är skönt att skriva av sig lite.

Plus sen ska jag läsa i en bok som jag fick från kuratorn. Den handlar om känslor. Man kan tydligen inte lära sig att leva utan att först lära sig att förstå sina känslor. Det låter ju vettigt antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0